Mountain View

In het weekend van 8 en 9 december hebben wij een teambuilding met de junioren van 2019 gehad. Zonder enig idee van wat er ons te wachten stond verzamelden we op zaterdag in Dronten. En het was gelijk raak, onze telefoons en portemonnees moesten worden ingeleverd en zouden we pas zondagmiddag huge tits weer terug zien…

Al snel begonnen we aan onze eerste opdracht. Zes monumenten in een straal van 20 kilometer rondom Dronten moesten in groepjes van 3 of 4 gezocht worden. En we deden dat niet voor niks, want na elke voltooide opdracht konden we wat te eten krijgen uit onze krat. Werken voor je voedsel dus! Helaas voor ons stond er veel wind en kwamen de meeste groepjes met rond de 80 kilometer op de teller weer terug.

En net toen we dachten dat het niet erger kon worden, moesten we onze eigen tent, vuur en voedsel klaarmaken in het bos. Zo waren we als team de hele nacht op elkaar aangewezen. De vele regen en harde windvlagen maakten de situatie niet echt beter. Het kampvuur moest ook aanblijven tijdens de nacht om ons warm te houden, dus enige planning en samenwerking was wel nodig. Na een lange nacht werden we “bevrijd” door de begeleiding, maar de koers is natuurlijk pas afgelopen na de finish. Zo moesten wij nog een opdracht uitvoeren in het stadje Elburg. Via de walkietalkie moesten we vragen beantwoorden bij de desbetreffende locaties. Communicatie binnen de groep was cruciaal. Gelukkig stond er warme Chocomel met slagroom op ons te wachten.

We sloten dit weekend af met een lesje teamwork in de gymzaal. We hebben duidelijk geleerd goed te luisteren naar de instructies voordat we als gekken te werk gingen, want iemand van 2 meter hoog op een mat laten vallen is nou niet zonder gevaar. Arjan, onze begeleider dit weekend, legde ons uit waarom we dit allemaal gedaan hebben dit weekend. Een mentale uitdaging in oncomfortabele omstandigheden vraagt nou eenmaal een goede samenwerking en sterke mentale instelling. Dit is ook erg cruciaal tijdens de koersen in het opkomende seizoen. Een sterk lichaam gaat pas presteren als het in je hoofd ook goed zit. En een sterk teamverband is de sleutel tot succes.

Met deze boodschap was het tijd voor een lekker frietje met snack in een warm en droog gebouw. Telefoons terug, iedereen weer blij. Dit heeft mij zeker geholpen in mijn voorbereiding voor het seizoen 2019, ik kijk ernaar uit! Alle begeleiding en vooral Arjan bedankt voor dit weekend.

Geschreven door Luuk Spijker

Volg ons ook op Facebook